خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





چرا کربوهیدرات برای ورزشکاران مهم است؟

    کربوهیدرات یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی ورزشکار است.

    کربوهیدرات ها برای کمک به رسیدن اوج آمادگی در حین فعالیت ورزشی حیاتی هستند.

    زیرا آنها تامین کننده :

    انرژی: کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی برای عملکرد مناسب مغز و بدن ما هستند.

    وقتی کربوهیدرات ها خورده می شوند، در نهایت هضم و به قند های ساده بنام گلوکز 

    تجزیه می شوند.این ملکول گلوکز ها در کبد و عضلات برای  تامین  سوخت ،مخصوصا

    در حین فعالیت ورزشی ذخیره می شوند. کربوهیدرات ها از طریق تاخیر در خستگی

    و اجازه دادن  به یک ورزشکار برای مبارزه با حداکثر سطوح به مدت طولانی، کارایی

    ورزشکار را بالا می برند.

    افزایش عضله: بدون وجود  یک مقدار کافی ذخیره گلوکز در بدن، برای ایجاد انرژی از

     سایر مواد مغذی نظیر چربی یا پروتئین عضله استفاده می شود.با مقدار کافی 

    کربوهیدرات در دسترس عضلات، پروتئین می تواند برای انجام وظیفه اصلی یعنی

    ترمیم و دوباره سازی بافت عضله، که افزایش عضله را به حداکثر می رساند،

    در اختیار بدن قرار گیرد.

    در حالیکه تمرین افزایش می یابد  چگونه کربوهیدرات به بهترین کارایی شما کمک می کند. ؟

    همچنان که فعالیت ورزشی افزایش می یابد، گلیکوژن عضله  (جایی که ما کربوهیدرات را آنجا

     ذخیره می کنیم) مصرف می شود که دلیل نیاز زیاد عضله به کربوهیدرات است.

    برای کودکان و نوجوانان مشغول به فعالیت های ورزشی خیلی سنگین، خوردن

    میزان صحیح کربوهیدرات ها قبل، در حین، و بعد از تمرین خیلی مهم است.

    اغلب پسران نوجوان غرق در این فکر هستند که  رژیم غذایی کم  کربوهیدرات  - پر پروتئین

    بطور قابل توجهی در افزایش عضله به آنها کمک خواهد کرد. این طرز تفکرصحیحنیست.

    یک رژیم کم کربوهیدرات نه تنها پتانسل عضله را کاهش می دهد، بلکه عملکرد کلی

    ورزشکار را بدتر می کند.

    غذاهایی که حاوی منابع مهم کربوهیدرات هستند:

    غلات: غلات کامل بهترین هستند، مثل تردیلا ذرت، پاستا گندم کامل و نان

    گندم کامل، برنج قهوه ای، حبوبات، جو دوسر کامل، یا غلات صبحانه 100% کامل

    میوه ها: تازه، منجمد، یا کمپوت شده در آب خودشان ( با آب میوه طبیعی)

    شیر و ماست: کم چرب، شیر

    سبزیجات: میزان کمی کربوهیدرات قابل هضم برای بدن دارند.

    مترجم: فرامرز کوچکی

    استفاده از این مطلب با ذکر منبع و مترجم بلامانع است

    کربوهیدرات


    این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : کربوهیدرات ,عضله ,افزایش ,ورزشی ,فعالیت ,ورزشکار ,افزایش عضله ,فعالیت ورزشی ,رژیم غذایی ,مواد مغذی ,
    چرا کربوهیدرات برای ورزشکاران مهم است؟

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده